Ułatwienia dostępu
W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie MEN w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19, w którym czytamy, że ograniczenia w funkcjonowaniu szkół i przedszkoli, potrwają do 10 kwietnia. Ponadto, od 25 marca placówki oświatowe będą zobowiązane prowadzić zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
W naszej gminie dyrektorzy są obecni w szkole codziennie, pracują na pełnych obrotach, są pod telefonem w soboty i niedziele, na bieżąco monitorują stan placówki i są w stałym kontakcie z nauczycielami, pracownikami obsługi, kuratorium oświaty i organem prowadzącym.
Zgodnie z wcześniejszą rekomendacją Ministerstwa Edukacji Narodowej nasi nauczyciele wykonują swoją pracę zdalnie poprzez przygotowywanie i przesyłanie uczniom materiałów dydaktycznych do samodzielnej pracy w domu. Trwa przygotowanie systemu do prowadzenia lekcji online, trzeba tu jednak podkreślić, że pedagodzy naszych szkół od samego początku ograniczeń w funkcjonowaniu placówek edukacyjnych, są w kontakcie z uczniami i rodzicami.
Wszelkie sprawy w placówkach można załatwić poprzez pocztę elektroniczną, pisma i dokumenty można wrzucić do skrzynek podawczych ustawionych przed wejściem do placówki, wyznaczone są też godziny, w których pracownicy udzielają informacji telefonicznie.
Ta sytuacja nie jest łatwa dla nikogo, ale musimy postarać się odnaleźć w nowych dla nas okolicznościach.
Prosimy uczniów o poważne traktowanie swojego obowiązku szkolnego, trzymamy kciuki za wszystkich i liczymy, że wkrótce szkolne korytarze wypełnią się radosnym uczniowskim gwarem.
Potrzebujemy teraz dużo siły i pozytywnej energii, dlatego też, dzielimy się z Państwem dobrą informacją, że zdolnych uczniów w naszej gminie nie brakuje. Jednocześnie składamy serdeczne gratulacje tym, którzy otrzymali stypendia Burmistrza Szydłowca za wyniki w nauce w pierwszym semestrze roku szkolnego 2019/2020 i życzymy dalszych sukcesów.
Stypendia otrzymali: