Nauka przez doświadczanie
25 listopada 2014 w ramach projektu edukacyjnego „Moja przyszłość” grupa uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Sadku, wraz ze swymi nauczycielami Barbarą Hackiewicz i Przemysławem Łyżwą wzięła udział w wycieczce do łódzkiego Experymentarium oraz Wytwórni Filmów Animowanych Se-Ma-For. Celem wyjazdu była popularyzacja nauki i techniki poprzez wyjaśnianie natury zjawisk otaczających człowieka.
Experymentarium to miejsce, gdzie w kontrolowanych warunkach uczniowie przeprowadzali doświadczenia z dziedziny biologii, astronomii, fizyki i nauk humanistycznych. Wystawa Tajemnice Fizyki pozwoliła w pasjonujący i zabawny sposób objaśnić często skomplikowane prawa fizyki, które stają się proste i czytelne dla każdego.
Interaktywne narzędzia bawiły i uczyły dzięki znakomitym przyrządom doświadczalnym, m.in. Głowa na Tacy, Lustrzany Mix. Największe emocje wzbudził Kosmiczny tunel. Wchodząc do tunelu ma się wrażenie przebywania w przestrzeni kosmicznej, traci się grunt pod nogami, widzi wirujący miraż kolorów i świateł. Tunel sprawiał, że przez kilkanaście sekund doświadcza się uniesienia nad Ziemią.
Uczniowie PSP Sadek uczestnicząc w warsztatach mogli przekonać się, że najlepiej jest wszystko samemu sprawdzić i dzięki temu zrozumieć mechanizmy na pozór skomplikowanych rzeczy i zjawisk. W końcu nawet Einstein zaczynał od eksperymentów w komórce.
Drugim miejscem odwiedzonym przez uczniów była jedna z najciekawszych łódzkich placówek kultury Muzeum Animacji SE- MA- FOR. Spotkać tu można kultowych bohaterów Se-ma-fora – Uszatka, Pik Poka, Filemona, obejrzeć fragmenty scenografii, lalki, zapoznać się z różnymi technikami animacji. Uczniowie zobaczyli jak powstaje film, jak wygląda kamera poklatkowa, plan filmowy. W przytulnym kinie obejrzeli oskarowy film „Piotruś i Wilk. Później mogli zobaczyć scenografię i lalki z tego filmu.
Muzeum Animacji łatwo wciągają do wspólnej zabawy. Pulpity multimedialne pozwalają zaangażować się w wystawę zarówno z perspektywy odbiorcy, jak i twórcy- dzieci miały możliwość stworzenia własnego krótkiego filmu. Oba miejsca odwiedzone przez uczniów wzbudziły wiele pozytywnych emocji, a wizyta w Mc Donalds była jak dopełnienie wycieczki.