Programowanie jako język przyszłości
W Publicznej Szkole Podstawowej w Sadku uczniowie mają możliwość uczestniczenia w zajęciach, na których programują roboty edukacyjne - ozoboty. Młodsi uczniowie mają możliwość sterowania robotem za pomocą kolorowych kodów, starsi programują w środowisku Scratch. W najbliższej przyszłości również przedszkolaki poznają tajniki programowania.
Programowanie jest narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorca szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Pomysłodawcą i prowadzącym zajęcia dla uczniów jest nauczyciel Przemysław Łyżwa.