Rozmawiano o sprawach gminy - wideokonferencja
23 marca odbyło się posiedzenie Prezydium Rady Miejskiej w Szydłowcu w formie wideokonferencji, w którym uczestniczyli przewodniczący Rady Miejskiej Marek Artur Koniarczyk, wiceprzewodnicząca RM Dorota Jakubczyk i wiceprzewodniczący RM Marek Plewa oraz wszyscy przewodniczący Komisji Stałych Rady Miejskiej: Anna Majstrak, Jadwiga Kopycka, Arkadiusz Sokołowski, Adam Pietras i Marek Cegliński.
W posiedzeniu uczestniczył także Burmistrz Szydłowca Artur Ludew oraz osoby zaproszone: Skarbnik Gminy Iwona Czarnota, Dyrektor MOPS-u Krzysztof Kisiel oraz Naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych Barbara Majewska.
Posiedzeniu przewodniczył Marek Artur Koniarczyk – Przewodniczący Rady Miejskiej w Szydłowcu.
Tematyka spotkania:
- Bieżąca problematyka zagrożeniem koronowirusem na terenie Gminy Szydłowiec (stan obecny, omówienie ewentualnych zagrożeń dla mieszkańców i konsekwencji finansowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Szydłowiec a także dla budżetu Gminy Szydłowiec).
- Informacje o bieżących działaniach MOPS-u w związku z pandemią koronawirusa (SARS-CoV-2).
- Sprawy różne.
Poruszono kwestie dotyczące: działań prewencyjnych na terenie gminy Szydłowiec, funkcjonowania Urzędu Miejskiego, realizacji bieżących i przyszłych inwestycji na terenie gminy Szydłowiec w tym postępowań przetargowych, omówiono możliwości zwoływania sesji Rady Miejskiej w najbliższym czasie w przypadku pilnej nadzwyczajnej sesji oraz przekazano informacje dotyczące złożonego Sprawozdania MOPS-U za 2019 rok i Strategii Rozwoju Oświaty w Gminie Szydłowiec na lata 2020 – 2025 (radni będą mieli możliwość złożenia ewentualnych uwag do tych dokumentów drogą mailową). Poruszony został także temat zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie Programu Ochrony Powietrza dla stref woj. mazowieckiego, w którym zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu. Kolejne posiedzenie zaplanowane jest na 30.03. (poniedziałek).