PSP w Wysocku zdobyła tytuł Bezpiecznej Szkoły
Publiczna Szkoła Podstawowa w Wysocku brała udział w ogólnokrajowym konkursie dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą „Bezpieczna szkoła - Bezpieczny Uczeń” hasłem konkursu było: prawo, przyjaźń, tolerancja.
Konkurs trwał od 1 października 2011 r. do 31 marca 2012 r., a jego wyniki zostały ogłoszone ostatniego dnia maja 2012 roku.
Celem konkursu było spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawna i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia oraz poszanowania praw jednostki: ucznia, obywatela, a także przeciwdziałanie patologiom i szerzenie tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach.
Równocześnie konkurs miał służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół, a w nich uczniów.
Szkoły przystępujące do konkursu przyjęły na siebie zadania, których wykonanie było oceniane przez jury punktowane, w skali od „1" do „10". Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu Bezpieczna Szkoła było uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań.
Zadaniami konkursu „Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń” było m.in.:
- przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości),
- przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.,
- przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta" - język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego...",
- przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić,
- przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność,
- przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy,
- przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...,
- wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.